Kayıtlar

Kontrol Sistemleri

 Kontrol sistemleri, bir sistemi istenen bir şekilde yönlendirmek veya kontrol etmek için kullanılan matematiksel veya fiziksel bir dizi bileşen, cihaz ve teknikten oluşan bir sistemdir. Kontrol sistemleri, bir veya daha fazla girdi alır, bu girdileri işler ve sistemin belirli bir çıkışa ulaşmasını sağlar. Kontrol sistemleri genellikle geri besleme prensibine dayanır. Geri besleme, bir sistemin çıkışını ölçmek ve bu çıktıya dayanarak sistemi düzeltmek veya ayarlamak için geri bildirim sağlamak anlamına gelir. Böylece, sistemin hedeflenen bir duruma veya performansa ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Kontrol sistemleri birçok farklı uygulama alanında kullanılır. Örneğin, otomatik endüstriyel süreçlerde, elektrikli ve elektronik cihazlarda, otomasyon sistemlerinde, trafik kontrolünde, havacılık ve uzay endüstrisinde, robotikte ve daha birçok alanda kontrol sistemleri kullanılır. Kontrol sistemleri, farklı bileşenlerden oluşur. Bunlar sensörler, denetleyiciler, aktüatörler ve bazen bir kon...

Dart Programlama Dili Nedir?

Resim
  Dart, Google tarafından geliştirilen bir programlama dilidir. Dart, web, mobil, masaüstü ve IoT (nesnelerin interneti) uygulamaları geliştirmek için kullanılabilen bir dil olarak tasarlanmıştır. Dart, açık kaynaklı bir dil olup, hem bir programlama dilinin hem de bir çalışma zamanının bir arada olduğu bir platformdur. Dart, birçok özelliği ile dikkat çeken bir dildir. Bunlar arasında hızlı performans, kolay öğrenilebilirlik, güçlü tip kontrolü, hızlı uygulama geliştirme ve zengin kütüphane desteği yer alır. Dart'ın en önemli özelliklerinden biri, "just-in-time" (JIT) derlemesine sahip olmasıdır. Bu sayede, Dart kodunun hızlı bir şekilde çalıştırılabilmesi ve geliştirme sürecinde anlık değişikliklerin hızlıca uygulanabilmesi sağlanır. Ayrıca, Dart kodu "ahead-of-time" (AOT) derlemesiyle de derlenebilir, böylece daha hızlı ve optimize edilmiş bir performans elde edilebilir. Dart, özellikle Flutter adı verilen bir kullanıcı arayüzü (UI) çerçevesi ile birlikte kul...

C++ While Döngüsü

Resim
    C++ programlama dilinde `while` döngüsü, belirli bir koşul doğru olduğu sürece bir bloğu tekrarlamak için kullanılan bir kontrol yapısıdır. `while` döngüsü, başlangıç koşulu sağlandığı sürece döngü bloğunu tekrarlar ve koşul yanlış olduğunda döngüden çıkar. `while` döngüsü genel olarak aşağıdaki şekilde kullanılır: ```cpp kodu while (koşul) {     // Döngü içinde yapılacak işlemler } Bu yapıdaki bileşenlerin işlevi aşağıdaki gibidir: - `koşul`: Döngünün her bir tekrarlamasında kontrol edilen bir koşul ifadesidir. Koşul ifadesi doğru (`true`) olduğu sürece döngü devam eder, yanlış (`false`) olduğunda döngü sona erer. - `// Döngü içinde yapılacak işlemler`: Döngünün her bir tekrarlamasında gerçekleştirilecek olan işlemler burada yer alır. Aşağıda, 1'den 5'e kadar olan sayıları ekrana yazdıran bir `while` döngüsü örneği bulunmaktadır: ```cpp kodu #include <iostream> using namespace std; int main() {     int i = 1;     while (i <= 5) ...

C++ For Döngüsü

Resim
     C++ programlama dilinde `for` döngüsü, belirli bir işlemi belirli bir sayıda veya belirli bir aralıkta tekrarlamak için kullanılan bir kontrol yapısıdır. `for` döngüsü, genellikle bir değişkenin değerini başlatır, bir koşul ifadesiyle kontrol eder ve her bir tekrarlamada değişkenin değerini günceller. `for` döngüsü genel olarak aşağıdaki şekilde kullanılır: ```cpp kodu

Algoritma Mantığı Nedir? Algoritma Türleri Nelerdir?

Resim
  Algoritma mantığı, adım adım bir problemi çözmek için izlenmesi gereken doğru ve sistematik yaklaşımı ifade eder. Bu yaklaşımın öğrenilmesi için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Temel Programlama Kavramlarını Öğrenin : Öncelikle, değişkenler, koşullar, döngüler, fonksiyonlar vb. gibi temel programlama kavramlarını öğrenin. Bu kavramlar, bir problemi çözmek için izlenecek adımların temel yapı taşlarını oluştururlar. 2. Temel Problemleri Çözmek İçin Algoritma Oluşturun : Basit problemler için algoritmalar oluşturarak, adım adım çözüm yaklaşımını anlamaya başlayın. Örneğin, bir sayının faktöriyelini hesaplamak gibi temel matematiksel işlemleri içeren problemleri ele alın. 3. Veri Yapılarını Öğrenin : Algoritma mantığını öğrenirken veri yapılarını da öğrenmek önemlidir. Veri yapıları, verileri depolamak ve düzenlemek için kullanılan yapılardır. Örneğin, listeler, diziler, ağaçlar vb. gibi veri yapılarına aşina olun. 4. Karmaşık Problemleri Ele Alın : Basit problemlerin ardı...

C Programlama 002

Resim
 Önceki yazımda hatırlarsanız ekrana Merhaba Dünya yazdıran bir programın ekran görüntüsünü paylaşmıştım.  Dikkat ederseniz ü harfini program çıktısında göremiyoruz. Yine 3 tane yazılan Merhaba Dünya yazısından ikisi bitişik yazılmışken diğeri bir alt satıra yazılmış olarak görüyoruz. Bu tür sorunları aşmak için bazı ifadeler ve bir fonksiyon göstereceğim. locale.h :  Genelde Türkçe karakter kullanmak için programımıza eklememiz gerek kütüphane.  -  Yerel ayarları kontrol etmek ve yerel ayarlara ilişkin işlevleri kullanmak için kullanılan başlık dosyasıdır. Bu başlık dosyası, dil, para birimi, saat biçimi, sayı biçimi gibi yerel ayarlarla ilgili işlevleri sağlar.  - locale.h başlık dosyası, yerel ayarlarla ilgili işlevlerin prototiplerini ve tanımlarını içerir. Bu işlevler, belirli bir dil veya bölgeye göre metinlerin biçimlendirilmesi, para birimlerinin biçimlendirilmesi, tarih ve saat biçimlerinin ayarlanması gibi işlemleri gerçekleştirmek için kullanılır...

C Programlama 001

Resim
 Merhaba Dünya Programlama geleneği olarak ilk önce ekrana "Merhaba Dünya" yazdıran bir program yazalım. Ekran Çıktısı include : Kütüphane eklemek için kullanılır. Başına kare (sharp) işareti kolması zorunludur. Aksi takdirde program hata verir. Yine eklemek istediğimiz kütüphaneyi " " yada < > arasına yazılması zorunludur. Örneğin, eğer bir programda matematiksel işlemler yapmak istiyorsanız, <math.h> kütüphanesini (başlık dosyasını) kullanabilirsiniz. Bu dosya, matematiksel fonksiyonların prototiplerini ve tanımlarını içerir. Programınızda bu fonksiyonları kullanmak istediğinizde, programın başına  #include <math.h> (ya da #include"math.h" ) satırını ekleyerek, bu dosyadaki fonksiyonların kullanılabilir hale gelmesini sağlarsınız. - Programa eklediğimiz kütüphanenin .h ile bittiği fark etmişsinizdir. Aslında kütüphane dediğimiz şeyler birer h eader dosyasıdır. Header dosyasını oluşturmak, kendi kütüphanenizi yapmak mümkündür. Anca...